Miért jó vállalkozási módszer a dropshipping?
Vállalkozás indításakor gyakran az egyszerűbb megoldásokat keressük, és olyan céget szeretnénk indítani, amelynél minimális ráfordítással lehet pénzt termelni. Személyes vállalkozások, boltok esetén szinte lehetetlen ilyet találni, online azonban van ilyen, mégpedig a dropshipping.
A dropshipping lényege, hogy egy nagyker termékeit árusítjuk webáruházunkban, mégpedig úgy, hogy nincs saját raktárkészletünk, hanem felvesszük a rendelést, és egyből továbbítjuk is azt a nagyker felé. A nagyker lesz az, aki a rendelést ténylegesen feldolgozza, kiszállítja.
Láthatjuk tehát, hogy dropshipping esetén nem sok dolgunk van, csak a vásárlást/rendelést kell fogadni és továbbítani, minden egyebet mások végeznek el helyettünk. Emiatt egy jól megtervezett és elkészített (automatizált) dropshipping webáruház minimális idő- és energiaráfordítással üzemeltethető. Emiatt a dropshipping gyakori választás kiegészítő tevékenységként munka mellé, vagy „másodállásként”. Különösen azért előnyös, mert egy dropshipping webshop bárhonnan működtethető, nem helyhez kötött.
Nagyon oda kell azonban figyelni a tervezési fázisban, mivel a dropshipping webshopok jellemzően alacsony termékenkénti profittal rendelkeznek, pont amiatt, hogy kevés velük a teendő. Úgy kell tehát kiszámolni az árakat, hogy meg is vásárolják a termékeket az érdeklődők, de legyen annyi profit rajtuk, hogy megérje velük foglalkozni.