Mikor igényeljünk e-hiteles cégkivonatot?
A cégkivonat az egyik legnépszerűbb céges iratnak számít, rengeteg helyzetben, ügyintézés során szükség van rá. Nem mindegy azonban, hogy mikor milyen cégkivonatot igényelünk, ugyanis vannak olyan ügyintézések, amikor csak bizonyos típust fogadnak el.
Az online ügyintézés lehetőségének köszönhetően egyre többen vannak, akik online intézik céges ügyeiket is. Ilyenkor felmerül a lehetőség a cégkivonat elektronikus, e-hiteles változatának használatára. Néhány dologgal tisztában kell azonban lenni az e-hiteles cégkivonatot tekintve.
Az e-hiteles cégkivonat egy speciális, es3-as formátumú fájlt jelent, aminek megnyitásához egy speciális (de ingyenes) programra van szükség. Emiatt mindig győződjünk meg arról, hogy a felhasználás helyén biztosan elfogadják-e az e-hiteles cégkivonatot.
Vannak olyan ügyek, amikor kifejezetten ezt a típust kérik az elektronikus formátum és a magasabb hitelesség miatt. A cégkivonatok közül a legmagasabb hitelessége a közhiteles cégkivonatnak van, azonban közhiteles cégkivonatból nem létezik elektronikus formátum, így online nem is lehet beküldeni. Hiteles cégkivonatból van elektronikus formátum, ez azonban nem rendelkezik elektronikus aláírással, mint az e-hiteles cégkivonat. Az es3-as cégkivonat aláírása fokozott biztonságú, és az elektronikus aláírás ugyanolyan jogi következményekkel jár, mint a saját kézzel történő személyes aláírás.
Összefoglalva tehát akkor igényeljünk e-hiteles cégkivonatot, ha biztosan elfogadják a felhasználási helyen, és szükség van az elektronikus aláírás általi fokozott biztonságra.